להזמנת הרצאות: 050-4227037

טוני ארדמן

אומר כבר בתחילה: לא לכל אחד.
הסרט דורש סבלנות גם בשל אורכו ובעיקר בשל סגנונו המוזר משהו.
אינס הפכה לאשת קריירה כך שאין לה פנאי לעצמה ובוודאי לא ליחסים קרובים עם הוריה. גם את חגיגת יום הולדתה נערכת שלא בתאריך שכן היא מחוייבת לעבודתה התובענית.
כאשר ויל כלבו האהוב של האב מת האב מחליט להפתיע את בתו שעובדת בבוקרשט וטרודה לסגור עיסקה מאוד גדולה וחשובה.
הוא מופיע ומפריע לתדמיתה הרצינית. בפאה על ראשו, שיניים תותבות בפיו וחליפה מוזנחת ומרופטת הוא מציץ לעולמה ויחד עמו גם אנו הצופים.
דרך התנהגותו המוזרה – יוצרת הבמאית הגרמניה, מארן אדה הזרה של העולם העיסקי הקפיטלסטי שאינס הופכת להיות קורבן שלו. גם כאשר היא יוצאת לבלות או לקיים סקס עם המאהב שלה נדמה כי חייה חולפים על פניה מבלי לחוות אותם בהנאה ובתחושת משמעות. זאת אחת השאלות המרכזיות שהסרט מעלה: מה אנו עושים בחיינו ואיך.
גם מוטיב המסכה המהווה אחד מן הסמלים המשמעותיים, ובלעדיו לא ניתן להבין את הסרט. המסכה של האב תוביל להסרת המסכה של הבת. באופן מפתיע אין היא גוערת באביה, אלא בסופו של דבר דווקא משתפת עמו פעולה.
כאשר תחגוג את יום הולדתה עם צוות העובדים, המסכה תוסר באופן מושלם ופרובוקטיבי. לא אספר כיצד. אז גם נחשפת האמת במערומיה.
זהו סרט מאוד אחר, ניתן היה לקצרו, אך הוא מסוג הסרטים שהשימוש בהזרה (תחבולה אומנותית שבה הדברים מוצגים בדרך לא מקובלת כדי לומר אמירה משמעותית ולמשוך את תשומת הלב למסר), שלא קל לרבים מהצופים הוא ההופך אותו לייחודי, למעניין.
 
הסרט משעשע ברבים מחלקיו בעיקר בשל דמותו של האב ומשחקו של פטר סימוניסצ'ק. הקהל הצעיר שישב באולם הקולנוע כאשר צפיתי בסרט צחק ללא הפסקה.

קהל מבקרי הקולנוע הגיב באופן יוצא דופן בעת הצפייה בסרט בפסטיבל קאן האחרון כאשר מחא מחיאות כפיים במהלכו, תופעה יוצאת דופן שהבהירה עד כמה הסרט זכה לאהדה והערכה בפסטיבל. מבקרים אוהבים מקוריות. קהל הצופים – לא בהכרח.
אם אתם הולכים לקולנוע כדי לחשוב ולחוות את החיים של כולנו דרך החוויה של הצפייה, וברצונכם להשקיע במחשבה ובחוויה ייחודית לכו ל"טוני ארדמן".


לקבלת המלצות על סרטים חדשים בבתי הקולנוע ועודלחצו כאן
לרכישת הספר : חוויה מהסרטים- לפגוש את עצמך בקולנוע - לחצו כאן
 
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
© כל הזכויות שמורות לענת שפרן אור - הרצאות קולנוע שנוגעות בחיים
לייבסיטי - בניית אתרים